Monday, January 11, 2010

Aku dan ...

Satu malam yang indah..agak lewat malam..aku bergegas ke kiosk faruq, mahu membeli sos yang hendak di makan dengan mix yang aku bli kt ali..dekat kiosk ali dan siddiq aku tidak menjumpai sos kimball, sbb tu aku pgi smpi faruq, tp malang tiada juga sos sedemikian di faruq.aku bli sahaja yang ada, aku sudah malas mahu ke sana ke mari lagi.sambil2 itu, aku mencari majalah ujang kerana aku rasa kiosk ini sahaja yang pernah menjual benda sedemikian.

(Cerita ini memang kena mengena dengan yang hidup iaitu aku dan abg kiosk faruq, yang mati memang tiada kena mengena langsung, sekian)


A : Bos, ujang abis suda ka?


B : Yaa...Yaa...Yaa...

A : APO? tidak ada jugak ka?

B : Yaa...Yaa...Yaa...

A : Oo..ok2..bos, mna paper hari ini? Abis suda ka?

B : Yaa...Yaa...Yaa...

A : Laa..slalu saya tgk ada saja paper tggl..

B : Yaa...Yaa...Yaa...

A : Bos, air ni harga bpa (aku mengangkat utk menunjuk kn botol air itu)

B : Yaa...Yaa...Yaa...

A : Eh2..bos, ini air brapa harga?

B : Yaa...Yaa...Yaa...

A : Aih?? (Aku mula pening, kenapa abg kiosk ini asyik yayayayayayaya sahaja dari tadi,aaa~). Xpa la bos (Aku pun bayar sahaja lah barang yang aku beli tadi)..Bos, kiosk ini ttup pkul bpa ah? (Sambil menunjuk ke arah jam)

B : Ah..Ah (Syukur..jwpn dia bkn lagi yayayayayaya, akn tetapi, apa yg dia jawab itu? aku musykil lagi)

A : Saya tanya, kiosk ini ttup pkul bpa?

B : Ah..Ah..(dia menunjuk isyarat tidak faham)

A : Tutup pkul bpa? (Sambil isyarat tgn aku tnjuk pintu ttup)

B : I dont understand u, speak english please.

A : Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa? (Apsal x ckp awl2..btapa pjg nya dialog aku ngn dia,huh)...Nevermind...nevermind...


Lebih kurang sebegini, aku tidak pasti dia melayu ataupun india..akan tetapi, jika beliau di dalam gambar di atas itu tidak memakai apron, pasti anda pun tidak pasti bahawa beliau melayu atau pun tidak bukan? ngeee~Untuk informasi anda (FYI), beliau diatas bukan la abg kiosk itu, mungkin dia penjual roti canai atau pelayan di kedai mamak.


LOL..tension juga aku rasa..lama juga aku cakap2 dengan brader kiosk itu (itupun kira cakap2 ka? XD ). Tapi malangnya komunikasi kami tak berkesan :D Tp seriously, aku mmg tidak menjangka kn dia tidak bole bercakap bahasa melayu, fasih pun jauh sekali, slalunya aku menjumpai org sedemikian akn tetapi mereka agak fasih juga berbahasa melayu..tp muka dia juga aku amat tidak menjangka kn bahawa dia org bkn malaysia..seperti org2 india sini2 juga~adoi adoi adoi

P/S : Serius, aku ingt dia boleh berbahasa melayu, apa yang aku nmpk ms itu pun aku tidak pasti, tp aku pasti aku rs dia bole bercakap bahasa melayu..hahaha :D

4 comments:

F. said...

yaaa yaaa yaaa.. wakakakakakakak.. lawak okayyyhh!

Ryuiichi said...

serius aku tension eh..bkn nya jwb trus yayayaya ya..pause kjap..kdak gik tgh pikey..bgus nya trus suruh aku speaking..hadoi~

Jura said...

hahaha....you should speak melanau with him :p

Ryuiichi said...

haha..betan bak telabau melanau jahak cyen..di galeyng cyen jahak mesin cashier neh..haha :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin